Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

Frissíts okosan!

Janota Zoltán
2020. 07. 03. 09:50:31
Frissíts okosan!

Mese nincs, itt a nyár. Hőség, szomjúság, sportolás a természetben.

Ehhez ad egy kis segítséget szakértőnk, Janota Zoltán, 16x ironman, triatlonedző

A sportolás közbeni frissítés tízparancsolata minden emberre igaz, függetlenül attól, hogy kezdők, vagy profik, fiatalok, vagy még régebb óta fiatalok. Nézzük is hát mik ezek:

  1. Ismeretlen, eddig nem használt táplálék-kiegészítőt ne használjunk élesben sem teljesítménytúrázás, sem versenykörülmények közt.

Teszteld otthon, nyugodt körülmények, kisebb túrák alkalmával.

  1. A csomagoláson feltűntetett hígítási aránnyal kezdj. De inkább kicsit hígabbra készítsd a sportitalod.

A több, nem biztos, hogy jobb. A gyomrod meghálálja, ha nem terheled túl.

  1. Ami jó a sporttársadnak, az nem biztos, hogy neked is.

Mindenkinek más ízvilág tetszik, más emésztőrendszerrel, igényekkel rendelkezik, ezért a rendszeres kísérletezgetés, tapasztalás fog a segítségedre lenni. Pl. valaki a citromos ízt, más meg az erdei gyümölcsös, édesebb ízeket favorizálja.

  1. Minél melegebb a külső hőmérséklet, annál inkább a folyadék állagú frissítésről kell gondoskodnod.

A külső hőmérséklet emelkedésével, belső hűtésre egyre nagyobb gondot kell fordítani. Ha szilárd, nehezen emészthető táplálékot veszel magadhoz, az többlet energiát/munkát, időt és még több vizet kíván, hogy felszívódásra alkalmas állapotúvá varázsoljaaz emésztőrendszered.

  1. Sportoláshoz a világos színvilágú ruhákat válaszd!

A fekete színű ruhák karcsúsítanak, ami bizonyos esetekben előnyös is lehet hölgyeknek és férfiaknak egyaránt. Azonban ne felejtsd el, hogy a fekete, nem csak a szemet vonzza, hanem a meleget is magába szívja. Akár 2 fokkal is megemelheti a bőrfelület hőmérsékletét, ami felgyorsítja a kiszáradást.

Hamarosan folytatjuk!

Tartalomhoz tartozó címkék: sport