Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

„Jobbat, egyszerűbbet, többet, hatékonyabbat!”

„Jobbat, egyszerűbbet, többet, hatékonyabbat!”
Mi lenne, ha azt mondanám, hogy megkönnyítem a sportolásod? Most biztos sokan felkapják a fejüket és esetleg arra gondolhatnak, hogy ajánlok valami mágikus pirulát, amitől a nap 24 órájában pörögnek majd.

Vagy, hogy elvégzem helyettük a takarítást (amit egyébként szeretek), hogy több idő maradhasson az edzésre? Vagy lefutom helyettük a hőn áhított maratoni távot, hogy ne kelljen nekik átélni azt a bizonyos, sokszor démoni fájdalmat az utolsó 10km-en? Szerencsére nem erről van szó, bár a takarítás átvállalása azért nem elhanyagolandó, jótékonyan és sokoldalúan hat az emberi testre és lélekre. De erről majd egy másik cikkben. Na, de csapjunk is bele.

„Funkcionális sporttáplálkozás és táplálék-kiegészítés.”
Jaj, ne! Már megint valami megfoghatatlan kifejezés profi sportolóknak? Örömmel nyugtatlak meg, hogy ez minden okosan sportolónak hasznos. Leegyszerűsítve annyit jelent, hogy gyakorlati oldalról nézzük meg, hogy az adott sportmozgásodhoz (időtartam, intenzitás, cél, stb. tekintetében) mi a legmegfelelőbb (összetételű, állagú, felszívódású) táplálék és tápanyag.

„Én nem is vagyok sportoló, minek ez nekem?”

Még egyszerűbben fogalmazva, ha optimális teljesítményt szeretnél kihozni magadból pl. egy hegyikerékpáros maratonon, vagy egy Balaton körbetekerésen, akkor az alufóliába csomagolt, kolbászos, paprikás szendvics, vagy a látványpékség és lángosos megrohamozása helyett, sokkal jobb megoldás is van ilyenkor számodra.

„Mit, hogyan és mennyit válasszak? Avagy eligazodás a porok, koncentrátumok, pezsgőtabletták és gélek világában?”

A Fittpharma termékkínálatának összeállításakor a különböző igényekre, sportolási és fogyasztási szokásokat vettük figyelembe és nem a reklámokat. A termékválasztáskor a praktikus kiszerelés, az adott táv teljesítésének hossza és egyéb jellemzői mellett legfőképpen az határozza meg, hogy mennyire képes megbarátkozni vele a gyomrunk. Ezért érdemes több márkát, több ízvilágot is kipróbálni. Nem lehet előre tudni, hogy az az addig imádott epres ízt, mennyire fogod kívánni a tikkasztó hőségben…

Alapvetően három csoportba oszthatjuk az itt lévő termékeket. Az első csoportba a folyadék-, és ásványi anyag visszapótlást célzó termékek tartoznak. (pl.: BioTechUSA Hypotonic és Isotonic, SIS Go Hydro, Vitamin Well Zero Reload, Isostar Hydrate & Perform) Főleg a hosszú (2óra felett) és melegben végzett sporttevékenységek közben ajánlom, illetve edzés végén fogyasztva nagyban megkönnyítheti a visszapótlást. Általánosságban elmondható, hogy 50-60g szénhidrát/óra mennyiséget érdemes fogyasztani 2-3 részletben, ugyanis a gyomrunk ennyit képes tolerálni. Egy kiadós étkezés után ajánlott 2,5-3 órával később indulnunk, így az első 1,5 órában nem igazán lesz szükségünk a könnyen hozzáférhető „kalóriabombára”, kiegészítőkre. Vízre annál inkább, amiből 30 pereceként 2-3dl fogyjon bátran.  

A második csoportba pedig inkább az intenzívebb mozgás okozta fokozott energiaigény, gyors pótlását segítő termékek foglalnak helyet. (Pl. BioTechUSA EnergyGel PRO, SIS GO) Figyelj a fentebb leírt szénhidrát bevitel ajánlott mennyiségére! A különböző energiagélek előtt érdemes pár korty vizet inni, után meg úgyis kívánni fogod.

A harmadik csoportban lévő termékek célja a regeneráció elősegítése a sportolást befejezően. Ide tartozik pl. a BioTechUSA Recovery Gel, SIS Rego termékek. Gyorsan felszívódik, gyorsabban hat és kevésbé irritálja az ilyenkor az amúgy is szenzitív emésztőrendszert.

„Fontos jótanácsok!”

  • Felejtsd el a „szárnyakat adó” energiaital + csoki kombót. Sem az összetétele, sem a hatása nem fog kedvezni a kiegyensúlyozott teljesítmény szempontjából! Sőt!
  • Vedd figyelembe, hogy minél melegebb van és minél intenzívebb sportolsz, annál kevésbé és lassabban szívódik fel a bevitt táplálék.
  • Fehérjeszeletet NE vigyél állóképességi edzésre és versenyre, inkább a regenerálásra tartogasd!
  • Mielőtt nagyobb maratonokra, versenyre mennél, próbáld ki edzéskörülmények közt is a termékeket, a hozzászoktatási idő a gyomornál is fontos, nem csak a házasságban.
  • Az előírt hígítási arányokat minden termék esetében vedd figyelembe! Inkább hígabb legyen, mert a sűrűbb tartalom gyomorirritációt, hányást és hasmenést okozhat. Kárba vész a termék és talán te sem érsz célba…
  • Érdemes fanyar ízű kiegészítőt is a zsebben tartanod, hosszabb sportoláskor kívánni fogod.
  • Az edzés, táv teljesítése végén nem érdemes egyből kifosztanod a hűtőt, ha még kívánod, fogyaszd el a maradék frissítőd és maradj a túlhigított, folyadék állagú kiegészítőknél és víznél.
  • Ne szemetelj sportolás közben sem! A kiegészítők csomagolásának is a hulladékgyűjtőben van a helye!
  • Az ingyenes kiszállítás feltételeit figyelembe véve, érdemes több (féle) termékből egyszerre rendelned, így olcsóbban és kevesebb papírhulladékkal úszod meg a vásárlást.

 

Fontos számunkra a visszajelzésed, várjuk véleményed és tapasztalatod a megvásárolt termékeknél.
Ha kérdésed van a termékekkel kapcsolatban, azt ITT teheted meg.

Okos sportolást kívánok!

Janota Zoltán „Johnny”

@johnnyghostleader

16xironman

állóképességi szakértő, terméktesztelő

Tartalomhoz tartozó címkék: sport