Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Menü

Magnézium és ásványi anyagok

Az ásványi anyagok az emberi szervezet működéséhez nélkülözhetetlenek. Legfontosabb ásványi anyagaink: kalcium, magnézium, foszfor, kálium, nátrium. A magnézium az izmok és idegrendszer működéséhez nélkülözhetetlen. Intenzív sportolásnál megemelkedik a magnéziumszükséglet, mivel növekszik az izommunka és gyorsul a sejtek anyagcseréje. Az átlagos 300-350 mg-ról akár 400-600 mg-ra is emelkedhet a szükségletünk.

 

Rendezés:

A magnéziumból egy felnőtt szervezetben körülbelül 25 g található, melynek 60 %-a, a csontokban, körülbelül 30 %-a az izmokban van. Nagyon fontos a magnézium az izmok és idegrendszer működéséhez. Több, mint 300 enzimfolyamatban vesz részt.

Intenzív sportolásnál megemelkedik a magnéziumszükséglet, mivel növekszik az izommunka és gyorsul a sejtek anyagcseréje. Az átlagos 300-350 mg-ról akár 400-600 mg-ra is emelkedhet a szükségletünk.

A kalcium az emberi szervezetben legnagyobb mennyiségben előforduló ásványi anyag, a csontokban és fogakban egy kis része pedig a vérben kering. Szükségletünk intenzív sportolásnál növekedhet.

A foszfor a második legnagyobb mennyiségben megtalálható makroelem a szervezetben, felelős a csontok és fogak szilárdságáért, nélkülözhetetlen az izmok energiatermeléséhez, a fehérjeszintézishez. Szerencsére a táplálkozás teljes mértékben fedezni szokta a szükségletet.

Káliumra a szervezetnek szüksége van az idegrendszer és izmok működéséhez, az elektrolitegyensúly fenntartásához. A változatos étrend általában fedezi a szükségletet. Kálium kiegészítésre intenzív izzadás esetén lehet szükség.

A nátrium nélkülözhetetlen a szervezet számára az elektrolitegyensúly fenntartásához, az ingerületátvitelhez és az izomműködéshez. Általában az étrenddel többet viszünk be a szervezetünkbe a szükségesnél. Fokozott izzadás vagy hasmenés esetén lehet jelentősége a nátriumkiegészítésnek.

Keresés